“Je moet het anders willen doen”

Klanten zijn anders gaan inkopen. Ze reageren niet alleen op wat u hen aanbiedt, maar zoeken zelf actief naar oplossingen voor hun onderneming. Die oplossing hangt niet alleen af van het product, maar heeft ook te maken met vertrouwen, expertise en service. Goede contentmarketing kan daar de basis voor leggen. Het verkoopproces moet daarop aansluiten Dit betekent dat marketing en sales hun proces anders moeten afstemmen, waardoor ze beter gaan samenwerken. Een structurele update van het hele traject leidt tot een effectiever verkoopproces met een hogere toegevoegde waarde voor de klant.

Met alleen briljante ideeën ben je er nog niet…

 

Het is de kunst om uw briljante ideeën te scheiden van het kaf. Dat is best lastig. U wilt een groter marktaandeel, meer naamsbekendheid, een sterker merk en meer omzetgroei. Klopt dat?

Om dat te bereiken, probeert u antwoord te geven op vragen als: wat denken klanten van ons, ervaart de markt ons als specialist, waarin onderscheiden we ons in de markt, hoe creëren we een hogere toegevoegde waarde voor onze klanten?

U bent zeker niet de enige. Deze onderwerpen houden ondernemers iedere dag bewust en onbewust bezig.

En dan volgt de vraag: hoe versterken wij onze relaties, hoe verleiden en verbinden wij potentiële opdrachtgevers of afnemers? Zij zijn immers degenen die beslissen of zij wel of geen zaken met u doen.

Met het scala aan communicatiemogelijkheden die er tegenwoordig zijn, is dat nog niet eenvoudig. Van social media tot apps, maar ook traditionelere middelen als e‐mailmarketing, websites en magazines. Waarschijnlijk heeft u daar al het een en ander in geprobeerd. Maar weet u ook wat het daadwerkelijk heeft opgeleverd? En zet u de middelen zodanig in dat ze elkaar versterken?

Goede communicatie, oftewel contentmarketing, brengt u uw doelgroep in beweging. Dat begint met een goed verhaal die een dialoog op gang brengt met uw klant. Vervolgens kunt u monitoren hoe u daar verbetering in kunt aanbrengen. En uiteindelijk boekt u concreet resultaat.

Nieuwsgierig hoe u dat kunt bereiken? Maak dan geheel vrijblijvend een afspraak. U zult zien dat wij u inspireren met nieuwe inzichten, creatieve concepten aandragen, kennis en tips met u delen waarmee u direct aan de slag kunt gaan. Wij horen uw verhaal graag aan.

Inspirerende groet,
Ruud van Thiel

Facts Magazine

 

Ja, mail mij voor het maken van een afspraak: