EVEN VOORSTELLEN …

Ruud van Thiel (’67) heeft een uitgebreide loopbaan in Grafimedia achter de rug. Zowel als Grafisch producent als in de uitgeverij en reclamebranche. Is vanuit Senefelder Misset Grafische bedrijven van 1988 tot 1997 naar bureauzijde overgestapt en heeft creatieve ervaringen opgedaan bij diverse reclamebureaus. Was van 1997 tot 2005 werkzaam bij Uitgeverij Reed Business Information bv (voorheen Elsevier bedrijfsinformatie), waar hij als productiemanager verantwoordelijkheid droeg voor producten van diverse uitgeefgroepen waaronder Logistiek & Transport, Automotive, Food & Retail en Horeca en Entertainment. Als media adviseur van Creative Crossmedia houdt Ruud zich voornamelijk bezig met projectontwikkeling, strategisch concept, vormgeving en operations management van alle projecten binnen de crossmedia groep.

De afwisseling in het werk trekt me enorm. Hier kan ik mijn creativiteit geheel in kwijt (de ene keer als vormgever, de andere keer als media adviseur en dan weer als projectmanager). Het klopt dat ik te vergelijken ben met een kameleon. Opdrachtgevers noemen me aanstekelijk enthousiast. Ook dat klopt omdat heel veel onderwerpen en mensen me interesseren en dat mijn haren overeind gaan staan als ik zie dat het in de marketingcommunicatie en branding bij ondernemingen beter kan. Met kleine inspanningen wordt er vaak al een groot effect bereikt. Maar eerst wil ik weten waar de opdrachtgever tegen aan loopt. Vervolgens praten en luisteren en doordringen tot de essentie van het communicatievraagstuk. Wat moet er anders en wat is daarvan de reden? Pas daarna de oplossing, missie, visie en strategie. Samen een goed resultaat neerzetten, pas dan voel ik me senang.