Het communicatieplan omvat een drietal processen. Het begin, het plan en het proces.

Laat u vrijblijvend adviseren om nog meer uit uw communicatiebudget te halen. Wij zijn pas tevreden als u tevreden bent.

HET PLAN

 

1. BRANCHE ANALYSE

Gezamenlijk gaan we uw branche verticaal analyseren. Van leveranciers (fabrikant, importeur, groothandel, distributeur) tot de afnemer of consument. Maar ook horizontaal: welke collega aanbieders zijn er allemaal? Doelstelling hiervan is om een helder inzicht te krijgen in de markt van u als klant. Hoe is de markt verdeeld? Zijn er veel of weinig aanbieders? Betreft het specialisten of allemaal generalisten?

2. DNA

We stellen vast wat het karakteristiek of profiel van uw merk is. Beter gezegd wat is het DNA? Waar staat het merk t.o.v. andere aanbieders? Wat maakt uw merk uniek? Waar staat het merk nu en waar wil het heen? Welke emotionele en functionele waarden heeft het merk? Wat voor oplossing biedt het merk en voor welk probleem?

3. INZICHTEN

Nu formuleren we de denkwijze en inzichten in de branche. Welke vergelijkingen zijn er? Wat doet iedereen hetzelfde? Welke aannames zijn er? Wat is voorwaardelijk en wat kan anders?

4. IDEEËN GENEREREN

We verzamelen de belangrijkste inzichten. Met welke inzichten kunnen we nieuwe wegen gaan bewandelen? Samengevat komen we dan tot een startersvraag waarmee we ideeën zullen voortbrengen.

5. COMMERCIEEL CONCEPT

Gezamenlijk komen we na het genereren van ideeën tot één centraal commercieel plan: het commerciële concept waar we ons op zullen richten in de communicatie.