Het communicatieplan omvat een drietal processen. Het begin, het plan en het proces.

Laat u vrijblijvend adviseren om nog meer uit uw communicatiebudget te halen. Wij zijn pas tevreden als u tevreden bent.

HET BEGIN

 

BRANDING

Branding is het bouwen aan een positie, imago in de breinperceptie van de mensen. Beste uitgangspunt voor een goede branding is een helder ‘mission statement’ ontstaan uit een sterkte-zwakte analyse. Wat doet het merk? Wat wil ik uitstralen met mijn bedrijf? Wat is de kern van de bedrijfsactiviteiten? Wat moet het merk voor oplossing bieden? Status, gemak, genot of geborgenheid? Waar staat het merk t.o.v. andere merken?

MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketingcommunicatie is derhalve gericht op het beïnvloeden van het keuzegedrag van uw doelgroep. Bij dat keuzegedrag gaat het in het algemeen om een proces waarbij de doelgroep verscheidene fasen doorloopt. Op basis daarvan kan een onderscheid worden gemaakt tussen themacommunicatie, die vooral gericht is op het beïnvloeden van de kennis en/of attitude van uw doelgroep, en actiecommunicatie, die primair tot doel heeft het koop- of beslissinggedrag te beïnvloeden.

THEMA EN ACTIE

Thema en actie en communicatie is het aansporen van verlangens bij uw klanten. U speelt in op
actuele ontwikkelingen als trends, evenementen, seizoenen, vakanties of klantenvertrouwen. Het
zijn als het ware inhakers op momenten waardoor de doelgroep eerder bereid is om een  aankoop te doen.

LOYALITEIT

Loyaliteitscommunicatie is het creëren van een gunfactor bij de klant. Het is ook het belonen van klanten als ze trouw zijn aan uw merk. Door oprechte aandacht en relevant te zijn, creëren we voorkeur. Loyaliteit ligt ook dicht bij een sterk merk. Loyaliteit kun je niet kopen maar wel aanwakkeren.

LOYALITEITSPROGRAMMA

Hiermee leggen we vast wat we allemaal doen om klanten te blijven inspireren, verrassen, net iets meer doen dan de klant verwacht. Welke extra privileges geven we de klant? Spaarsystemen zijn hier voorbeelden van, maar ook echte ondersteuning op marketing. Of een dienstverlening afgestemd op de klant. En wat te denken van een relatiemagazine? Tijdens alle klantcontactfases die er zijn, bepalen we wat we doen en toevoegen.

PRINT MEDIA

Het Media Management van Creative Crossmedia organiseert en begeleidt uw complete communicatietraject in de vorm van projectmanagement. Dankzij een bundeling van vele jaren kennis en ervaring op vrijwel alle terreinen van media en communicatie, kan Creative Crossmedia u een professionele en efficiënte invulling van uw communicatiewensen garanderen. Grote en kleinere projecten, online en offline; u geeft aan wat u wilt, wij doen de rest. Al dan niet in samenwerking met professionele partners.