09 feb Is marketing weggegooid geld?

Weet u in deze tijd nog welk communicatiekanaal nu eigenlijk het beste werkt voor uw doelgroep? Waar 10 jaar geleden de communicatiemogelijkheden nog duidelijk afgebakend waren is het nu een waar doolhof geworden. Om alle communicatiemiddelen optimaal in te zetten moet u een heel team van medewerkers fulltime inzetten en een marketingbudget van vele euro’s budgetteren. Dit is echter niet altijd mogelijk en noodzakelijke keuzes moeten er dan ook gemaakt worden. Wat werkt het beste voor u en waar zitten mijn klanten allemaal.

Nu is het tijd om te veranderen te optimaliseren en de juiste communicatiekeuzes te maken. Met de juiste communicatiemix kunt u uw doelgroep effectiever, beter en sneller informeren. Op dit moment grijpen veel marketeers terug naar traditionele middelen de reden hiervoor is dat men afgerekend wordt op respons. Dan is het uitproberen van nieuwe communicatiemiddelen gewaagd en risicovol denkt men. Echter als u niet veranderd met deze communicatiestromen zal uw doelgroep u missen op diverse kanalen.

“Ik krijg nauwelijks nog respons op mijn campagne!!” Jammer, zou u denken marketingactie is totaal mislukt. Veel marketingeuro’s zijn weggegooid. Echter alle communicatiekanalen die er zijn beïnvloeden uw merk, dienst en of product. Één ding is zeker zorg ervoor dat u op alle kanalen die u inzet dezelfde professionele uitstraling hebt die u wilt communiceren. Veel succes met uw aankomende marketingcampagne.

Ruud van Thiel
ruud@creativecrossmedia.nl
Geen reacties

Plaats een reactie